Katalogi firmowe, czyli zbiory linków do firmowych witryn, to dobry sposób na zwiększenie widoczności firmowej strony www w sieci. Przekłada się to bezpośrednio na ilość nowych klientów, a przez to – na zyski. Inwestycja w to działanie powinno być przemyślane i poprzedzone rozeznaniem.
Co daje obecność strony w firmowym katalogu?
Firmowe katalogi stron, zebrane w spis katalogów, to swego rodzaju przewodniki to zawartości witryn obecnych w internecie. Dzięki nim użytkownik może szybko zapoznać się z zawartością poszczególnych linków, nie tracąc czasu na odwiedzanie każdej – w katalogu bowiem znajduje się krótki, zwięzły opis witryny. Dla przedsiębiorcy to okazja do wyróżnienia się spośród konkurencji i przyciągnięcia nowych klientów.
Katalogi firmowe dają także możliwość pozyskania dobrej jakości linków. Oczywiście, wszystko zależy od katalogu. Może się zdarzyć, że umieszczenie witryny w darmowym katalogu przyniesie efekty przeciwne do zamierzonych – link może zostać uznany za niebezpieczny, a przez to wykluczony z wyników wyszukiwania.
Jak tego uniknąć i zapewnić swojej stronie firmowej promocję poprzez wygenerowanie dobrej jakości linku, który wpłynie na poprawę wyników pozycjonowania witryny? Przede wszystkim, wybierając katalog, należy pominąć te, które nie są moderowane. Najczęściej będzie to oznaczało wybór między katalogami płatnymi.
Trzeba jednak pamiętać, że uiszczenie opłaty gwarantuje, że ktoś nad katalogiem czuwa, a co za tym idzie – działanie będzie przekładać się na wyniki. Warto też zwrócić uwagę na tematykę katalogu. Im węższa, tym lepsza. Należy też sprawdzić, czy katalog umożliwia dodawania linku dofollow.